„Получихме отговор от АПИ на нашето искане за проверка на строителството на някои отсечки от магистралите в България. Този отговор е опит да ни се хвърли прах в очите и случаят да се замете. В него има неверни твърдения“.

Това обяви председателят на БСП Корнелия Нинова пред журналисти в Парламента.

Тя заяви, че е абсурдно да не може да се направи проверка на вече построен път.

„В отговора се твърди, че такива проверки могат да се правят само по време на строителството, но не и когато то приключи. Неприемливо е и твърдението, че такива проверки трябва да се правят в лаборатория, посочена от изпълнителя. Това не може да гарантира обективност“, заяви Нинова.

Във връзка с отговора на Агенцията, лидерът на левицата коментира, че е неприемливо опозицията да дава експерти на АПИ, за да решат проблемите на строителството на пътища.

„За нас това означава или некомпетентност, която АПИ признава, или е поредният опит да ни накарат да се сговорим – чрез наши експерти, строителите и Агенцията и да заметем случая“, обясни председателят на БСП.

Корнелия Нинова заяви, че левицата настоява за трета, независима страна – европейска независима лаборатория, която не е оперирала досега в България.

„Успоредно с нашата кореспонденция с АПИ, Камарата на строителите организира подписка сред своите работници“, обяви още Корнелия Нинова.

Тя добави, че подписката е за „преустановяване необоснованите и неподкрепени доказателства, публични твърдения за корупция и злоупотреби в строителството.

„Когато казваме нещо, не го твърдим необосновано, а се подписваме под него с имената си. Такова твърдение е подадено в българската прокуратура. Там има и сигнал със същите твърдения подаден от ОЛАФ“, каза още Нинова.

Тя се обърна към Камарата и попита – защо не направят подписка срещу ОЛАФ, а я правят срещу опозицията, затова, че търси истината.

Елена Йончева: Забраната за техническа експертиза, след получаване на Акт 16, е необоснована

„В последния доклад на Държавния департамент на САЩ за инвестиционния климат в България се казва, че „Корупцията в България е ендемична и е свързана с големите инфраструктурни проекти“.

Кои са големите инфраструктурни проекти?

Това попита говорителят на ПГ на „БСП“ за България Елена Йончева. Тя добави, че след получаване на Акт 16 няма никакво законово основание, което да забранява извършване на техническа експертиза. Йончева каза още, че когато има съмнение и явни повреди на пътя, такава е необходима, защото не е изключено да има недобросъвестно съставени протоколи и лабораторни изследвания.