С таксите по ТОЛ-системата ще се оправят пътищата. Това е една от финансово-социалните обосновки за съществуването й. Същото беше и през 2004 г., когато упорито ни обещаваха, че със средствата от винетките ще се оправи републиканската пътна мрежа.

През 2016 г. тогавашният ресорен министър Лиляна Павлова упорито твърди по време на парламентарен контрол, че приходите от продажбите на винетки през въпросната година ще достигнат 300 млн. лева, което е със 100 милиона лева увеличение. Тя е категорична, че парите не потъват в държавния бюджет, а се използват само за пътища.

Според нея, още от 2004, когато е въведена системата, е трябвало цената да се увеличава всяка година поне с 5 лева. Правителствата до сега обаче не го правели. „За пръв път от 8 години сега се увеличават цените на винетките“,  оправдава се тя.

Според същата Лиляна Павлова в Стратегията за развитие на пътния сектор в България до 2022 г. е посочена необходимост от над 7 млрд. лева за довършване на магистралния пръстен и за инвестиции за подобряване на пътната мрежа. За поддържане на 20 000 километра републикански пътища необходимите средства са минимум 600 млн. лева годишно. Около 6000 километра от тези пътища са в незадоволително състояние, каза министърът.

Средногодишно досега приходите от винетки варират от между 180 и 230 млн. лева като брутна стойност, когато от тях се приспаднат присъщите разходи, сумата варира от 150 до 200 млн. лева – инвестиции за ремонти на републиканската пътна мрежа, които са крайно недостатъчни, каза още министърът.

Днес Лиляна Павлова е щастлив евродепутат в Брюксел.

На нейно място още няколко души са били и един е министър.

Въвежда се ТОЛ-система за допълнително таксуване за ползване на пътищата на Републиката, които са все така трагични.