5 съвета как да се адаптираме към зимното часово време

Тази нощ в 4 часа върнете стрелките на часовника с един час назад, защото се връщаме към астрономическо часово време и от утре сутрин може да оставате с по час повече в леглото.

Въпреки, че то е реалното астрономическо време, лекари, психолози и други специалисти са категорични, че на организма е необходимо време за привикване към новите условия.

Ето 5 начина това да стане по-лесно:

1. Надхитрете деня. Това е единственият ден в годината, в който можете да излъжете деня и да спите с час повече.

2. Станете 20 минути по-рано. Ако сте чувствителни към смяната на часовника, можехте да подготвите тялото си за новото време. Три дни преди началото на зимното време ставайте 20 минути по-късно. За бебетата и децата се препоръчва да се премести поне с половин час следобедния сън и хранене.

3. Подгответе спалнята за повече сън. За да имате по-здрав сън се уверете, че стаята ви е достатъчно затъмнена, удобна и хладна за сън.

4. Изключвайте мобилния си телефон. Тъй като промяната на времето може да наруши биоритъма, изключете всички електронни устройства, които могат да повлияят на саня ви.

5. Практикувайте сутрешен крос или разходка. Започнете деня си с разходка или с бягане. Тя ще ви помогне за здравия сън, въпреки промяната на времето.

smart.sdk.mk
превод RNS