Китайските авиокомпании вероятно ще закупят над 7000 пътнически самолета на обща стойност 1.1 трлн. долара, за да задоволят нарастващото търсене за вътрешни и международни полети на китайското население, съобщава Reuters. Оптимистичните очаквания са на американския производител на самолети Boeing, който в сряда представи новата си коригираната прогноза за разширението на китайския флот от пътнически самолети в близките 20 години.

Очакванията на Boeing са китайските авиокомпании да закупят близо 7240 нови самолета за периода до 2036 г., което е с 6.3% повече спрямо предходната прогноза на компанията, според която се очакваше да бъдат купени 6810 нови машини. От Boeing обясняват благоприятното за компанията изменение с по-доброто развитие на китайската икономика.

„Силният икономически растеж на Китай, значителните инвестиции в инфраструктура, нарастващият дял на средната класа и развиващите се бизнес модели на местните авиолинии подкрепят тази дългосрочна перспектива“, обяснява Ранди Тинсет, вицепрезидент на маркетинговия отдел на Boeing Commercial Airlines, подразделението на американската компания, което се занимава с производството на пътнически самолети, цитиран от capital.bg.

Междувременно в началото на т.г. Китай тества първия си голям пътнически самолет (на видеото). Новият C919 е един от козовете на Пекин да навлезе решително на световния авиационен пазар. Машината е изработена от държавната фирма „Комак“. C919 има два двигателя и капацитет от 168 пътници. Машината е предназначена за средни дестинации между  4075 and 5555 километра. Според китайските медии цената ѝ ще бъде около 50 милиона долара, което е по-малко от половината от цената на аналогичните конкуренти Боинг 737 и Еърбъс A320.

RNS