Как биха изглеждали рекламите, ако конкурентите не рекламираха своите продукти, а описваха недостатъците на чуждите? Верен ли е пътят на политиците и къде би ги отвел? Какво се случи, за да падне 24-годишният мониторинг над България? Повишаването на доходите дава ли реално повече възможности? – отговори на тези въпроси дава Деница Сачева – водач на листата от кандидат-депутати от ГЕРБ-СДС – Добрич.

  • Госпожо Сачева, какви са основните приоритети на вашата партия за следващите две години и как смятате да ги постигнете? Как виждате ролята на вашата партия в разрешаването на текущите икономически и социални предизвикателства в България?
  • През последните години ние драстично изостанахме по много теми, които са от ключово значение. Много от промените, които бяха стартирани в образованието, пазара на труда и социалните политики, включително и в здравеопазването, някак забуксуваха. Защото на дневен ред и все още е конфликти, скандали, разделение, обяснения кой с кого не може да работи. Представете си как биха изглеждали рекламите по телевизията, ако различните компании обясняваха защо да не купиш продукта на конкурента. Т.е. да се рекламира кое е по-лошо. Или някой да Ви посъветва да купите неговото кисело мляко, защото на другата фирма е по-лошо. Не може всички да се състезават по положителните качества, които притежават, само ние политиците да се състезаваме кой е най-лош, по-виновен, кой по-не става за нещо. Това е много грешна линия, която ще ни отведе до място, на което всички ще бъдем вкупом безполезни за целите, които би трябвало да изпълняваме. Със сигурност, когато говорим за приоритети трябва да подчертаем, че се стремим към пълен управленски мандат, за стабилно правителство независимо от различията, които може да има между партньорите в него. Да има ясни приоритети свързани с образование и пазар на труда, връзката с повишаване конкурентноспособността на българските граждани. Когато говорим за повишаване на доходите, ние не говорим за това колко трябва да бъде заплатата. Важно е с нея колко можем да си купим. Нека да си поставим за цел българските доходи да бъдат с покупателна способност поне 80% от средната европейска. Защото номинално доходите се повишават. В същото време и инфлацията расте. В този смисъл аз не съм сигурна, че с повишените номинално заплати може да се купи повече. Повишаването на производителността на труда минава през повишаването на качествата на самите работници. Подобряване на конкуретноспособността на българските компании и бизнес. Работодателите и разбира се с повишаването на брутния вътрешен продукт. Реалистично е при пълен управленски мандат брутният вътрешен продукт да достигне до 120 млрд. лв., а покупателната способност – 80% от европейската.
  • Вие имате активни връзки с международни партньори. Какво правите за укрепване на отношенията на България с Европейския съюз и какви конкретни ползи очаквате за страната ни от тези усилия?
  • По време на кампания за европейски избори е модерно да говорим за европейски парламент, за хибридни атаки, за сайтове на институции, фалшиви новини, които карат хората да се страхуват. Въпреки това аз съм оптимист по отношение на евроатрантическата ориентация на българските граждани. По отношение на европейския парламент със сигурност трябва да бъдат взети решителни мерки в една или друга посока. Истината е, че в момента, във всеки втори български дом има членове на семейството, които живеят или учат в Европа. В този смисъл европейската интеграция е факт и тя не може да бъде спряна. Включително в Добрич и в селата има чужденци, европейци, които живеят тук. Ето защо смятам, че европейската интеграция е необратим процес. Можем да говорим само за подобряване и за настройки, които трябва да бъдат направени. Но съм сигурна, че анти европейски послания може да имат своите отделни почитатели, но те няма да получат мнозинство. Аз съм член на Парламентарната асамблея на Съвета на Европа от квотата на ЕНП и съм член на мониторинговата комисия. Тя е една от най-влиятелните. Това, което успяхме да направим е да свалим мониторинга от България. А, той траеше 24 години. Беше въпрос на време този мониторинг да падне и в пленарна зала, но за съжаление предизборната кампания ще забави този процес. Падането на мониторинга е изключително важно защото всичко е взаимно свързано. Образът на България в европейските и международни институции влияе както върху инвестициите, така и над туризма, и върху цялостната ни политика. От образа на България зависи уважението, което имат всички останали организации и институции към нас, които отиваме да водим преговори.