Правителството буквално виси на ръба и ще се сгромоляса гръмовно, ако до две седмици не реши проблема с въвеждането на ново европейско законодателство, което напълно ще занули бизнеса с товарните превози, осъществяван от български фирми в ЕС. Над 120 000 работни места в бранша ще бъдат заличени, прогнозират експерти. Те определят ситуацията като повече от тревожна. Не било изключено транспортният министър Ивайло Московски да си подаде оставката. Заради промените в евро законодателството превозвачите готвят мащабен протест за 16 май.
Това е обобщението на случващото се на най-високо ниво в държавата, според анализ на независими източници на RNS.
Проблемът, който ще прелее чашата на търпението и ще преобърне политическия живот в България, са готвените промени в европейското законодателство, касаещи бизнеса с товарните транспортни услуги.
Само преди 2 дни комисията по екология в ЕП е гласувала поправки, с които българските превозвачи са аут от бизнеса. Това пряко ще засегне 8000 собственици на товарни пътни превозни средства на български фирми, в които работят българи и осъществяват вътрешни товарни превози в границите на ЕС.
Български съюзи, асоциации, камари и сдружения в бизнеса с товарните превози вече разпространиха позицията си за готвените промени.
Те припомнят, че новите правила са изцяло дискриминационни, а като резултат, българските превозвачи ще фалират. Секторът транспорт произвежда 15% от БВП на държавата и създава над 120 000 работни места, припомня се в нея.
Опитите на представители на българската изпълнителна власт да противодействат на убийствените промени, до момента нямат резултат. Срещу нас най-яростни били Франция, Германия и Австрия, които изобщо не допускали експертите ни до „масата на преговорите“.
Още при посещението на френския президент Еманюел Макрон във Варна се коментираше, че част от разговорите с домакина – премиерът Бойко Борисов, са условията на работа на българите, извършващи товарни превози в ЕС. Тогава браншът беше успокоен, че промени няма да има, а ако има – те няма да засегнат българите.
RNS