ЕКСКЛУЗИВНО! Правителството на ръба! До 16-и май трябва да реши проблема с товарните превози в ЕС!

Правителството буквално виси на ръба и ще се сгромоляса гръмовно, ако до две седмици не реши проблема с въвеждането на ново европейско законодателство, което напълно ще занули бизнеса с товарните превози, осъществяван от български фирми в ЕС. Над 120 000 работни места в бранша ще бъдат заличени, прогнозират експерти. Те определят ситуацията като повече от тревожна. Не било изключено транспортният министър Ивайло Московски да си подаде оставката. Заради промените в евро законодателството превозвачите готвят мащабен протест за 16 май.

Това е обобщението на случващото се на най-високо ниво в държавата, според анализ на независими източници на RNS.

Проблемът, който ще прелее чашата на търпението и ще преобърне политическия живот в България, са готвените промени в европейското законодателство, касаещи бизнеса с товарните транспортни услуги.

Само преди 2 дни комисията по екология в ЕП е гласувала поправки, с които българските превозвачи са аут от бизнеса. Това пряко ще засегне 8000 собственици на товарни пътни превозни средства на български фирми, в които работят българи и осъществяват вътрешни товарни превози в границите на ЕС.

,6

Български съюзи, асоциации, камари и сдружения в бизнеса с товарните превози вече разпространиха позицията си за готвените промени.

позиция, превозвачи

,6

Те припомнят, че новите правила са изцяло дискриминационни, а като резултат, българските превозвачи ще фалират. Секторът транспорт произвежда 15% от БВП на държавата и създава над 120 000 работни места, припомня се в нея.

превозвачи, протест

Опитите на представители на българската изпълнителна власт да противодействат на убийствените промени, до момента нямат резултат. Срещу нас най-яростни били Франция, Германия и Австрия, които изобщо не допускали експертите ни до „масата на преговорите“.

Още при посещението на френския президент Еманюел Макрон във Варна се коментираше, че част от разговорите с домакина – премиерът Бойко Борисов, са условията на работа на българите, извършващи товарни превози в ЕС. Тогава браншът беше успокоен, че промени няма да има, а ако има – те няма да засегнат българите.

RNS