Не съм обещавал за 4 години да стане и един мост, това не е възможно. Може само да започне строителството на един или два.
Това каза днес пред „Нова телевизия“ министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
Изказването на неговия колега министъра на финансите Асен Василев до края на този мандат да са готови четири подобни съоръжения той определи, като преразчитане на възможностите..
„Шест години е минималният срок да се мине цялата процедура по започването и завършването за един мост, и то ако няма обжалвания. Около две години е само подготовката за строителството.“
Според Караджов твърденията на предишните управляващи, че магистрала „Хемус“ ще е готова през 2024 г., са били само предизборни обещания без възможност за реализация. Той повтори, че най-рано през 2027 г. може цялото трасе да се пусне. Първи нов участък (между Боаза и пътен възел Дерманци) ще бъде пуснат през май тази година. Следващата година има вероятност да се пуснат още два – отсечката до пътен възел Каленик и частта, която пресича пътя, свързващ Ловеч и Плевен. Дори тогава това ще е от полза на около 5% от пътуващите, уточни министърът.
Той повтори тезата си, че ще е много скъпо за държавата и ще се загуби много време, ако се прекратят договорите, възложени с т.нар. инхаус поръчки. За Караджов вариантът е Народното събрание да констатира по кои участъци от „Хемус“ се работи незаконно, да разреши по тях работата да продължи, а вече построеното да се узакони.
За магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле регионалният министър е привърженик на трасето по сега одобрения проект – за едната посока да се ползва сегашното трасе, а за другата ново по билото на планината. „Това е най-евтиният вариант и най-бързият. Ще струва 1 млрд. лв. и може пътят да е готов през 2028 г. Тунелът е 4 пъти по-скъп и участъкът може да се завърши не по-рано от 2030 г.“, каза Караджов.
Както е известно, последната позиция на министъра на екологията Борислав Сандов е да се направи тунел. Гроздан Караджов посочи, че не изключва да се мине и към този вариант, но предпочита другия.
Коментирайки амбициозните планове за основни ремонти на 3 хил. километра пътища тази година, министърът посочи, че в момента се обсъждат критериите, които да се заложат в процедурите по обществените поръчки, както и по индикатори, с които ще се измерва качеството на работата. Караджов каза, че досега подобни оценки на качеството не са правени.
Източник Дневник