Пълним гушите на медии с 2 млн. лв. за реклама на партиите

Освен месечната държавната субсидия, която всяка партия, преминала границата от 1% на последните парламентарни избори, държавата ще даде още 2 млн. лв. за медийна реклама на партиите по въпроса с референдума, уточниха правителствени източници пред репортер на RNS.

Кандидатите за президент и мераклиите да промотират националния референдум ще изхарчат повече от 2 млн. лева в т.нар „информационно-разяснителна кампания“, спонсорирана от ЦИК, или по-точно от джобовете на данъкоплатците. След като ЦИК реши да даде почти 200 хил. лв. за обяснения как точно да задраскаме хиксчето на бюлетината, Избирателния кодекс ще позволи на партии и инициативни комитети да получат по 40 бона за собствените си кампании.
По-голямата част от общо 2 017 142 лв. ще отидат за надъване по националното запитване и ще бъдат отпуснати като медийни пакети. Близо 700 хил. лв. са парите, които ще отидат в реклама на кандидатите за държавен глава, става ясно от две последователни решения на ЦИК.
Изборния кодекс предвижда за всяка партия, коалиция и инициативен комитет, които не получават държавна субсидия, да получат по 40 хил. лв. за предизборната си агитация. Частичен медиен пакет за двете кампании ще получат Татяна Дончева и Ивайло Калфин, защото партиите им получават и държавна субсидия. Движение 21 ще получи на два пъти по 20 хил., а АБВ – два пъти по 28 571 лв.
10 партии освен АБВ и Д21, както и 22 инициативни комитета ще агитират за референдума. Президентската си кампания ще подпомогнат шест партии и 10 инициативни комитета. От тази опция ще се възползват кандидатите ген. Румен Радев, бизнесмените Веселин Марешки и Николай Банев, както и Пламен Орешарски.

RNS