Обещанията за изграждане на мостове над Дунав и 3 тунела под Стара планина, направени от коалиционното правителство на Продължаваме промяната, Демократична България и БСП, си останаха във времето преди една година, когато бяха направени. В замяна на пълното неизпълнение на политическите обещания, единстевеният тунел под Стара планина е затворен за движение защото на практика е неизползваем.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов представи екипа си и 4-годишна програма за управление. В сектор „Пътища“ предстои пълна ревизия на всички пътища и магистрали у нас. Ще се проверяват дали и новоизградените отсечки и тези, които са в строителство, имат всички необходими документи и са законни. Ще бъдат изградени три тунела под Стара планина. Тунел „Петрохан“ тепърва ще се проектира, а е напреднала процедурата за тунел „Шипка“, анонсира той.

Оказва се, че под Стара планина има завършен тунел, който се определя от пътни експерти като най-щадящия за преминаването й и най-кратка връзка между Северна и Южна България, но пътят преди и след него е изоставен и затворен за движение.

Екип на Европейския център за транспортни политики, съвместно със Safe News обходиха трасето на Златишкия проход и разгледаха състоянието на построения и в последствие изоставен тунел в местността Кашана. Някога важен търговско-икономически път, днес Златишкият проход не се поддържа.

Във видеото можете да научите повече за текущото състояние на прохода и построения преди повече от четиридесет години единствен тунел под Стара Планина.

Няма обяснение защо, след като не реализираха предизборните си обещания, трите партии в коалицията не възстановиха движението през тунела в местността Кашана.

ВИДЕО Diana Russinova